loading...
پاتوق فارس دانستنیها -مد روز - مجلات - ترول - عکس - متنوع و ...
پاتوق فارس بازدید : 163 دوشنبه 08 خرداد 1396 نظرات (0)

چند راهکار طبیعی برای تعدیل هورمون‌ها

هورمون‌ها تأثیراتی اساسی بر سلامت جسمی و روانی و هیجانی ما دارند. این پیام‌رسان‌های شیمیایی، نقش مهمی در کنترل اشتها، وزن و خلق و خو ایفا می‌کنند. 

 

ماهی

به طور طبیعی، غدد درون‌ریز بدن ما، مقدار دقیق از هر هورمونی را که برای پروسه‌های گوناگون بدن لازم است تولید می‌کند. اما این روزها و در سبک زندگی مدرن، اختلالات هورمونی، مشکلی رو به افزایش است. ضمناً یک سری از هورمون‌ها با افزایش سن، اُفت پیدا کرده و در برخی از افراد هم نسبت به سایرین، پیامدهای ناخوشایندتری دارد.

خوشبختانه رژیم غذایی خوب و درست و سبک زندگی مناسب می‌تواند به بهبود سلامت هورمون‌ها کمک کرده و به شما این امکان را بدهد که بهترین احساس و عملکرد را داشته باشید.

http://article.tebyan.net

در ادامه مطلب همراه با شما هستیم :

پاتوق فارس بازدید : 113 شنبه 08 آبان 1395 نظرات (0)

درمان سرطان با "چای سبز" بدون شیمی درمانی!

مطالعات نشان داده پلی فنل و آنتی اکسیدان موجود در چای سبز سرطان را ریشه کن می کند.
به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ یکی از روش‌های متداول برای درمان سرطان استفاده از شیمی درمانی است که اثرهای جانبی خاص خود را دارد و علاوه بر سلول‌های سرطانی، سلول‌های زنده را نیز از بین می‌برد به همین دلیل سبب ریزش مو و کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. با تضعیف سیستم ایمنی بدن بسیاری از بیماری‌ها به بدن حمله می‌کند.
 
درمان سرطان با
 
مطالعه‌ای جدید در دانشگاه پن استیت نشان داده آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز به نام EGGG سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد. مصرف چای سبز علاوه بر خواص فراوان هیچ اثر جانبی منفی بر بدن نمی‌گذارد. آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز علاوه بر درمان سرطان دهان و لثه می‌تواند سرطان سینه و پانکراس را مهار کند.
 
چای سبز برای استفاده داخلی و خارجی بسیار مفید و موثر است و خواص ضدپیری دارد. علاوه بر این،‌ مطالعه‌ای نشان داده که این چای مقاومت بدن به اشعه فرابنفش را افزایش می‌دهد و با خواص ضد التهاب از حساسیت و تورم پوست جلوگیری می‌کند.
 
 گفتنی است که چای سبز حاوی مقادیر بالایی کافئین است که سیستم گردش خون و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و موجب سم‌زدایی بدن می‌شود. چای سبز سلول‌های مرده پوست را که اغلب به علت زیاد قرار گرفتن در مقابل نور خورشید بوجود آمده از بین می‌برد. این چای حاوی مقادیر بسیار بالایی آنتی‌اکسیدان است که از پیری جلوگیری میکند . 
منبع  : http://www.yjc.ir

 

پاتوق فارس بازدید : 174 یکشنبه 27 تیر 1395 نظرات (0)

چرا نخ دندان نمی کشید ؟ / با رعایت این ۶ مورد هیچ گاه مشکل دندانی نداشته باشید

 

 

به گزارش بخش سلامت نکته نیوز : جرم های دندانی نقش مهمی در بروز و پیشرفت پوسیدگی و عفونت ها و بیماری های مربوط به لثه ها دارند. به همین دلیل باید از تشکیل آنها روی دندان ها پیشگیری کنید. اما همه ما روزانه عادت ها و خطاهایی داریم که به این مسئله دامن می زنند. در این مطلب شما را با هفت خطایی که باعث جرم گرفتن دندان ها می شوند، آشنا می کنیم.

 
بهداشت دهان و دندان,چطور دندانهی سفیدی داشته باشیم,طب سنتی دندان,سفید کننده دندان,روشهای تمیزی و سفیدی دندان,جرم گیری طبیعی دندانها,

منبع  http://www.9ktenews.com        در ادامه مطلب با شما همزاه هستیم : 

پاتوق فارس بازدید : 93 سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

گل سرخ و آلزایمر

متأسفانه هنوز داروی شیمیایی قاطعی برای این بیماری معرفی نشده است، ولی به لطف خدای متعال تحقیقات اخیر در دانشکده پزشکی اصفهان نشان داده است مدل حیوانی این بیماری به طور قاطع با تجویز عصاره گل سرخ محمدی درمان شده است و طرح پژوهشی مدل انسانی این بیماری نیز هم‌اکنون در حال اجراست. اما تا زمان تولید رسمی این دارو که انشاءالله پس از اتمام موفقیت‌آمیز تحقیقات فوق انجام خواهد پذیرفت، می‌توان از پودر گل سرخ برای پیشگیری یا درمان بیماری استفاده کرد. چرا که سابقه تاریخی استفاده از این داروی گیاهی در زمینه‌های دیگر درمانی در طب سنتی، و تجربه مردم در استفاده از آن به عنوان یک ادویه رایج، بدون بروز عارضه جانبی، تجویز آن را بدون هیچ تاخیر در موارد پیشگیری و درمان ایجاب می‌کند. مکانیسم اثر گل سرخ این است که مواد زاید تجمع یافته در بافت عصبی را پالایش کرده و آن را از خطر اختلال عملکرد و در نهایت مرگ و میر سلولی نجات می‌دهد، و حتی موجب تکثیر سلول‌های عصبی می‌شود.
برای تهیه پودر گل سرخ محمدی باید توجه کنید که:

منبع : http://kayhan.ir

لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

پاتوق فارس بازدید : 85 سه شنبه 07 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

مصرف برنج و نان مردم ایران بسیار بالا است. حال آنکه نمی دانند، این دو خوراکی خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهند.

نتایج بررسی‌های محققان نشان داد که، خطر ابتلا به سرطان ریه با مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها در ارتباط است و منجر به ابتلا به سرطان ریه می‌شود. همچنین مصرف غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا مانند نان سفید، باگت، ذرت و برنج با افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه در ارتباط است.محققان برای مشخص شدن ارتباط بین گلیسمی(GL) و خطر ابتلا به سرطان ریه، ۱۹۰۵ بیمار با سرطان ریه و ۲۴۱۳ فرد سالم را مورد بررسی قرار داده اند.

 

محققان دانشگاه تگزاس در آمریکا شاخص قندخون و افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه را مورد بررسی قرار داده اند. نتایج این بررسی‌ها نشان داد که، خطر ابتلا به سرطان ریه در افرادی که هرگز سابقه استعمال دخانیات هم نداشته‌اند، افزایش می‌یابد.در این مطالعه ۳۱ درصد افراد هرگز سیگار مصرف نکرده بودند، اما بیمار شدند که دلیل آن مصرف بیش از حد بعضی از مواد غذایی بود.گفتنی است سرطان ریه در آمریکا، دومین سرطان شایع در مردان و زنان است و شواهد حاکی از آن است که عامل غذایی خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد.

 

مصرف سبزیجات و میوه در کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر است،درحالی که افزایش مصرف گوشت قرمز و چربی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

 

در پایان با اشاره به اینکه افزایش سطح گلیسمی(GL) با مصرف بعضی از مواد غذایی منجر به افزایش ابتلا به سرطان ریه می‌شود، محققان توصیه کردند، از بعضی از مواد غذایی مانند نان سفید، ذرت و برنج به صورت محدودتری استفاده کنید.  منبع : http://www.aftabir.com

پاتوق فارس بازدید : 86 پنجشنبه 26 فروردین 1395 نظرات (0)

لاغری سریع با این ماده معدنی؟!

افزایش مقدار کلسیم دریافتی به شکلی باورنکردنی به کاهش توده چربی شما کمک خواهد کرد.

افزایش مقدار کلسیم دریافتی به شکلی باورنکردنی به کاهش توده چربی شما کمک خواهد کرد. برای این کار نیازی نیست صبح تا شب پاکت شیر دست‌تان باشد مواد‌غذایی دیگری هم هستند که می‌توانید کلسیم دریافتی خود را با خوردن آن‌ها افزایش دهید.

دل‌تان می‌خواهد چربی آب کنید؟ چند راه برای این کار وجود دارد؛ کم خوردن، ورزش‌کردن و خوردن برخی غذاهای خاص. در میان مواد‌غذایی که به چربی‌سوزی کمک می‌کنند، کلسیم جایگاه ویژه‌ای دارد. لبنیات غنی از کلسیم هستند و هر چه فشرده‌تر باشند، میزان کلسیم آن‌ها بیشتر است. مثلا کلسیم ماست از شیر بیشتر است اما بسیاری از مردم نمی‌توانند به حد لزوم لبنیات بخورند.

منبع : جدیدترین مطالب علمی

پاتوق فارس بازدید : 86 جمعه 20 فروردین 1395 نظرات (0)

ویتامین e مهم ترین عامل برای داشتن سیستم ایمنی قوی و پوست و چشم های سالم است. در سالهای اخیر مکمل‌ های حاوی ویتامین e  بدلیل خواص آنتی اکسیدان(آنتی اکسیدان ها از سلولها در برابر آسیب محافظت می‌کنند) ویتامین e بسیار مشهور شده‌اند. با اینحال فواید و خطرات ویتامین e هنوز خیلی مشخص نیست. 

چرا افراد ویتامین e مصرف می‌کنند

خیلی از مردم ویتامین e را با امید پیشگیری و درمان بیماریها مصرف می‌کنند. اما تحقیقات نشان داده که ویتامین e در پیشگیری از بیماریهایی چون سرطان، بیماری قلبی، دیابت، بیماری آلزایمر، آب مروارید و خیلی دیگر از بیماری ها بی‌نتیجه است. تحقیقات نشان می‌دهند که مکمل ویتامین e فقط در افرادیکه واقعا کمبود ویتامین e دارند، موثر است، البته این کمبود هم فقط در افرادیکه دارای مشکلات گوارشی و یا فیبروز کیستیک هستند، رخ می‌دهد و بسیار نادر است. افرادیکه رژیم غذایی خیلی کم چربی دارند هم در خطر ابتلا به این بیماری است.

منبع: http://rastineh.ir

 

پاتوق فارس بازدید : 110 پنجشنبه 20 اسفند 1394 نظرات (0)

چرا افراد ویتامین c مصرف می کنند؟

افراد ویتامین ث را اغلب برای درمان سرماخوردگی استفاده می کنند. هرچند مدارک کمی برای تایید اثر این ویتامین برروی پیشگیری و درمان سرماخوردگی وجود دارد، اما بدلیل باور شایع بین مردم، این ویتامین برای این منظور استفاده می شود.

خواص آنتی اکسیدانی ویتامین C هنوز کاملا مشخص نشده اند. درحالیکه بعضی تحقیقات نشان می دهند این ویتامین خواص آنتی اکسیدانی دارد، با اینحال مدارک کافی برای موثر دانستن این ویتامین در درمان سرطان، سکته مغزی، آسم و خیلی دیگر از بیماری وجود ندارد. تحقیقات نشان می دهند که این ویتامین در درمان آب مروارید و کلسترول بالای خون بی تاثیر است.

اطلاعات متفاوتی درباره رابطه ویتامین ث و بیماری های قلبی وجود دارد. بعضی از تحقیقات نشان می دهند که مصرف ویتامین c و بعضی مواقع مصرف این ویتامین به همراه ویتامین E ممکن است کمی خطر ابتلا به بعضی از انواع بیماری های قلبی را کاهش دهد. با اینحال هنوز برای نتیجه گیری قطعی زود بوده و تحقیقات بیشتری لازم است.

تنها مدرک قطعی که درباره خواص این ویتامین وجود دارد، این است که ویتامین c برای رشد و ترمیم بافت های بدن، درمان زخم ها و جای زخم و همچنین ترمیم و حفظ سلامت غضروف های استخوانی، استخوان و دندان ها مفید می باشد.

همچنین بنظر می رسد که ویتامین ث به بدن برای جذب مواد معدنی نیز کمک می نماید.     منبع : http://rastineh.ir

پاتوق فارس بازدید : 122 دوشنبه 19 بهمن 1394 نظرات (0)

چند ماه قبل از حمله قلبی موهایتان به شما هشدار می‌دهند

مطالعات نشان داده است که موهای هر فرد می‌تواند هشدار دهنده خوبی برای با خبر کردن او از حمله قلبی باشد.
حمله قلبی شرایطی خطرناک است و یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در سراسر دنیا است به همین دلیل پیشگیری و تشخیص آن بسیار مهم است. به وسیله برخی علائم می‌توانید حتی چند ماه قبل از حمله آن را تشخیص دهید.
 
شاید برایتان جالب باشد که بیشتر تحولاتی که در بدن اتفاق می‌افتد در موها ردپایی از خود به جای می‌گذارد. علاوه بر این، سطح هورمون کورتیزول می‌تواند خطر حمله قلبی را قبل از وقوع آن پیش‌بینی کند.
تحقیقات حاکی از آن است که مشکلات کار و ازدواج و همچنین مشکلات مالی می‌تواند خطر حمله قلبی و سایر مشکلات قلبی عروقی را افزایش دهد. محققان کانادایی در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که برخی تغییرات در بدن به‌ خصوص در موها می‌تواند حمله قلبی را پیش‌بینی کند.
کورتیزول یکی از هورمون‌های بدن است که توسط غده آدرنال یا فوق کلیه ترشح می‌شود. کورتیزول در جریان واکنش بدن به استرس، در سطح بالایی ترشح می‌شود ، به دلیل آنکه کورتیزول مسئول چند تغییر مربوط به استرس در بدن است به آن «هورمون استرس» گفته می‌شود. میزان بالای کورتیزول بر اثر بروز عوارض قلبی به خصوص سکته قلبی می‌تواند به‌ راحتی منجر به مرگ افراد شود.
موها می‌توانند سکته قلبی را به زودی قبل از آن که دیر شود نشان دهند. در واقع موها در هر ماه حدود یک سانتی‌متر رشد می‌کنند و چند سانتی‌متر از یک تار مو می‌تواند سطح هورمون کورتیزول را نشان دهد. سطح بالای این هورمون نشان‌دهنده خطر حمله قلبی است. با اندازه‌گیری سطح این هورمون از طریق تارهای مو می‌توان از حمله قلبی پیشگیری کرد.

 

پاتوق فارس بازدید : 109 جمعه 27 تیر 1393 نظرات (0)

پاپ کورن و این همه خاصیت

 تناسب اندام: آیا تصورش را هم می‌کردید که فرو بردن دستتان در کاسه‌ای پر از پاپ کورن ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد؟ اخیراً دانشمندان و متخصصین پزشکی کشف کرده‌اند که پاپ کورن سرشار از مواد مغذی است!

پس دفعه‌ی بعد که گشنه شدید، با چیزبرگرها خداحافظی کنید و آغوشتان را برای پاپ‌کورن باز کنید! در این مطلب چندین مزیت خوردن پاپ‌کورن که باید از آن مطلع باشید را نوشته‌ایم.
 

5 مزیت پنهان پاپ کورن
در ادامه مطلب با شما همراه هستیم . منبع : http://bartarinha.ir

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 332
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 114
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 393
  • بازدید ماه : 2,981
  • بازدید سال : 5,755
  • بازدید کلی : 135,816